Revive gweicz komunity a nastavení motivačního systému

Ahoj, já jsem damsky, člen councilu již nějakou dobu a aktivní web3 native. Momentálně se pohybuji napříč ekosystémy, ale ethereum jako takové a gweicz komunita mi stále dává velký smysl. Máme ale před sebou situaci, kdy by bylo idealni s komunitou neco udelat, nekam ji posunout.

Problém

  • Neaktivita - možné důvody jsou bear market, nezájem, špatný motivační systém
  • iniciativa - chybí iniciativa s gweicz něco dělat, nějakým způsobem se o to starat a posouvat to dále
  • ownership v projektu - tím je myšleno, že stávající členové nemají pocit ownershipu, tj nemají svůj vlastní účel v gweicz a tímpádem žádnej důvod k aktivitě.

Řešení

  • Osobně si myslím, že hlavní problém je ve špatně, resp nijak nastaveném motivačním systému pro členy councilu a členy komunity. Každý má jinou motivaci, někdo to dělá čistě pro komunitu, někdo si u toho rád přivydělá, je to dost přirozené, že za čas a práci jsou lidé odměňováni různými způsoby
  • Řek bych, že v treasury je peněz dost a při správném vedení budou nadále přibývat.

Co navrhuji:

A) Zavedení motivačního systému, kde lidé co aktivně přispívají do gweicz budou mít nárok na odměnu. Bylo by to pro:

  • Členy councilu, kteří aktivně udržují chod gweicz komunity, tj: pořádání palíren, psaní článků, pořádání eventů, meetupů, online streamů, prostě jakýkoliv druh aktivity kde člen obětuje svůj čas a dělá to pro dobro komunity
  • Konkrétní částky by měly začínat od 200 $ a výše, aby to vůbec pro někoho mělo smysl. Zároveň se tak nastaví vysoká motivace pro členy dělat tento obsah kvalitně a pravidelně. Každopádně je jasné, že ne každá aktivita bude ohodnocena stejně.

B) Zavedení veřejného odměňovacího systému pro členy mimo komunitu.

  • Tím je myšleno, že i člověk co není člen councilu ale například pouze člen komunity, může napsat článek, udělat video, uspořádat palírnu, udělat web a dostat za to zaplaceno. Vznikne tak veřejný repozitář, do kterého lze přilákat freelancery kteří si chtějí přivydělat a councilu to tak zároveň pomůže.
  • Council vypíše do github repozitáře “issues” které je možné splnit a po splnění kvalitativních a časových podmínek, daný contributor dostane zaplaceno podle podmínek.
Toto je pouze nástřel a vize něčeho, co už mělo podle mě nějakým způsobem fungovat už dávno interně v gweicz. Vyžadovalo by to sestavení nového councilu a lidí, kteří tuto myšlenku budou dál

Díky za návrh a podněty!

Bavili jsme se o tom na gov. callu a všichni souhlasili, že nějaká forma finanční motivace bude určitě k prospěchu. Naprosto souhlasím, že je motivační systém pro členy councilu a členy komunity špatně nastaven - to byl jeden z důvodů proč jsem celý Refresh komunity začal řešit. Tak jak je to teď je to dlouhodobě neudržitelné.

A) Zavedení motivačního systému, kde lidé co aktivně přispívají do gweicz budou mít nárok na odměnu.

Absolutní souhlas. Nejhorší situace je uvnitř a v samotném councilu, takže jsem přišel s návrhem na Council V2, kde tu motivaci aktivních přispěvatelů komplexně řeším. To řeší ten hlavní bod (A), tedy motivaci pravidelně aktivních členů.

B) Zavedení veřejného odměňovacího systému pro členy mimo komunitu.

Bavíme se tedy o tzv. “bounties” pro externisty. Tohle je určitě zajímavý nápad, ale problém vidím v tom, že někdo musí ty bounties zadávat, komunikovat, vyhodnocovat atp. tudíž jenom samotná obsluha tohohle systému zabere spoustu času a energie. Pokud by to dělal council, tak je to neobhajitelná zátěž pro všechny a na to, abychom najmuli na toto speciálního člověka nemáme dostatečný budget.

IMO Přesně z toho důvodu vzniklo BohemianDAO, aby tyhle “externí” a čistě finanční věci řešilo - v rámci toho nějaký takový systém určitě smysl dává.

Osobně bych tedy směroval tvojí snahu na BohemianDAO. Klidně připrav nějaký návrh na to, jak to konkrétně chceš řešit, BohemianDAO je určitě další věc, které bude potřeba nějak refreshovat.

Venujem sa komunitným iniciatívam a mám dlhodobú skúsenosť, že bez dobre nastaveného motivačného systému každú aktivitu skôr či neskôr zožerie entropia. V tradičnom offline svete motiváciu často zabezpečuje jedna alebo viac osôb obdarených schopnosťou prebúdzať a podporovať v iných ľuďoch radosť z práce a túžbu niečo (spolu)tvoriť - je to jedna z líderských kvalít. Stavať motivačný systém na bounties môže byť problematické, pretože taká motivácia jednak vyjde pekne draho (nezisková aktivita na to obvykle nemá zdroje) a jednak nefunguje (pretože odmeňovanie je vonkajšia motivácia). V korporátnom svete je habadej príkladov organizácií plných nadštandardne platených, ale totálne demotivovaných zamestnancov. Zaujal ma v tejto súvislosti článok od tvorcov DAO launchera Colony, kde riešia túto istú otázku a vyšlo im, že motivačný systém by mal byť skôr kombináciou reputačného a odmeňovacieho systému.